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화주들이 물류 아웃소싱을 선택한 10가지 이유 

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by 김편 2012. 4. 27. 21:11

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원문. 캡제미니
번역. 박주영 인턴기자, 김철민 기자

 

CLO TIP. 단순 비용절감에서 다양한 업무분야로 서비스를 확대 중인 아웃소싱 기업들의 성장세가 무섭다. 물류부문도 마찬가지다. 단순 운송(Trucking)에서 벗어나 고객사의 생산, 제고관리에도 깊게 영향을 미친다. 최근 IT컨설팅업체인 캡제미니(Capgemini)는 노키아(Nokia), 지멘스(Siemens)와 같은 고객사와 일하면서 얻은 경험을 토대로 '기업들이 왜 아웃소싱을 해야 하는지'에 대한 할 10가지 이유들을 꼽았다.

 

1. 글로벌 사업영역

아웃소싱은 보통 인력, 공정 그리고 기술이 전 세계에 퍼져 있어 1년 365일 운영을 해야 하는 글로벌 기업에게 필요로 한다. 높은 서비스를 유지하면서도 기업의 중요한 기능을 수행하는 것은 기업의 CIO(최고정보책임자, Chief Information Officer)가 아웃소싱을 결정 하게 되는 가장 큰 요인이 된다. 아웃소싱 기업은 지리적 위치에 관계없이 경쟁력 있게 이러한 기능들을 수행함으로써 CIO가 핵심 비즈니스 역량에 집중할 수 있게 해준다.

 

2. 운영비 지출(OpEx) 규칙
자본비용을 유연하게 사용하는 것은 아웃소싱 결정에 또 다른 핵심 요인이다. 아웃소싱 기업은 자본 지출을 운영비용으로 전환하여 자본 투자로부터 발생하는 자기자본 수익률을 절감하여 재정 수치를 개선해준다.

 

3. 혁신과 상호운영성
점차 기술이 시장의 판도를 바꾸어 놓고 있다. 서비스 인프라(IaaS)나, 서비스 비즈니스 프로세스(BpaaS), 서비스 소프트웨어(SaaS)와 같은 새로운 상품들이 생산되고 있어, 아웃소싱 기업들은 이러한 기술을 통합하는데 해마다 수억 달러씩 지출하고 있다. CIO는 이러한 기술 변화를 아웃소싱기업에게 맡김으로써, 상호운영성을 위해 지출했을 비용을 절감할 수 있는 것이다.

 

4. 서비스 투명성
많은 기업들은 이미 서비스를 수행하는데 있어 나름의 지표를 가지고 있다. 하지만 아웃소싱의 경우 이미 성숙 단계에 이르러 이러한 지표가 IT 분야에서는 성공의 핵심 요인이 되었다. IT가 기업 전환 단계에서 어떻게 반응하는가에 초점을 맞춤으로써 사업 합의 단계에서 큰 이득을 가져다준다.

 

5. 노동비 절감
아마도 이는 기업이 그들의 업무 중 일부를 아웃소싱 하는 가장 흔한 이유일 것이다. 선진국의 경우 1차, 2차 산업 단계에서 드는 노동 비용은 매우 높으며 기업에게 큰 지출 부담을 안겨준다. 만약 같은 일에 동등한 기술을 가진 인력을 훨씬 더 싼 가격에 공급받을 수 있다면, 그 일을 위임하는 것은 당연히 이득이다.

 

6. 자원과 업무의 중앙 집중화
서비스 데스크 지원, 서로 다른 운영 기술 기준과 같은 여러 이유들 때문에 시간이 지날수록 기업의 업무는 탈집중화 된다. 아웃소싱 기업들은 이러한 기능들을 통합하여 집중하여 기업에게 많은 이득을 안겨 준다. 자원과 업무에 대한 완벽한 통제는 불필요한 중복과 비용을 줄이기 위한 추가적 노력을 줄여준다.

 

7. 규제력 개선
기업의 감사를 유지하고 측정하는 것은 많은 자본이 필요한 노력이다. 제한된 감사자원을 가지고 있는 기업의 경우, 기업 자체 역량에 집중하면서도 감사를 기획하고 실행할 아웃소싱 기업을 찾게 된다. 정교한 계약 용어, 적절한 지배 구조 그리고 능력이 입증된 공급자로 아웃소싱은 효과적이고 효율적으로 중요한 규제 요구를 충족시켜준다.

 

8. 프로세스 성숙 촉진
아웃소싱은 사업이 성숙하고 좀 더 많은 고객을 끌어다 주며 프로세스 중심 기업이 되는데 촉매제 역할을 한다. IT 서점 (ITIL), 6시그마, 조직 성숙도 평가 모델(CMM), IT 내부통제 프레임워크 (COBIT) 그리고 서비스 제공자를 위한 e소싱 능력 모델(eSCM)과 같은 기술들은 기업 내에 적용될 수 있는 최선의 방법을 추천해준다.

 

9. 향상된 자원
프로젝트나 인수합병 혹은 새로운 지역에 대한 확장 지원 등을 위해 새로운 기술이 필요한 기업들에게 아웃소싱 기업은 솔루션을 제공해줄 수 있다. 우수한 아웃소싱 기업의 경우 그들의 세계적인 기업 풀을 활용하여 기업에게 전략의 방향과 새로운 능력개발을 위한 서비스를 제공할 것이다. 프로세스 통합은 서비스를 수행하고 사업 가치와 반복적인 프로세스를 수행하기 위해 필요한 광범위한 프레임워크를 제공하는데 핵심 요소이다.

 

10. 기업의 전략 집중력 향상
아웃소싱 기업에게 운영 관련 업무를 맡김으로써 기업들은 그들 사업에 있어 좀 더 핵심적 전략에 집중할 수 있게 된다. 이를 통해 다양한 사업 영역과 지리적 위치에서 시간을 절약하고 효율성을 높일 수 있다. 오늘날 아웃소싱 기업은 혁신적이고 방대한 자료를 관리하며, 끊임없이 변화는 시장에서 기업들이 살아남을 수 있도록 기술적 도움을 준다.

 

*** 캡제미니(Capgemini)는 1967년 프랑스에 설립된 글로벌 IT서비스 회사이다. 전 세계 4개 국가에서 11만5000명의 인력으로 경영컨설팅과 아웃소싱 그리고 전문적인 서비스를 제공하고 있다.

 

 

Capgemini's Top 10 Reasons to Outsource in 2012

  
As outsourcing continues to evolve, so do the reasons to consider it. While cutting costs is still a main driver for many organizations, the reasons companies decide to outsource today widely vary, going beyond dollar signs.


 
Included below is a breakdown of the Top 10 reasons companies should consider (and already are) outsourcing based upon what we’re seeing from our work worldwide with clients as diverse as Nokia and Siemens.

 

Global Reach: Outsourcing is often a global enterprise where people, processes and technologies are located around the globe and are accessible 24/7, 365 days a year. Leveraging these critical functions while maintaining a high quality of service is paramount in a CIO’s decision to outsource. Outsourcers have achieved the ability to deliver competitively across geographies which enables CIOs to focus on key business drivers.


 
Operating Expenditures (OpEx) Rules: Flexibility regarding the treatment of capital costs is another key lever that drives the decision to outsource. Outsourcers can shift capital expenditures into operational costs which can improve certain financial measurements of an organization by eliminating the need to show return on equity from capital investments.


 
Innovation and Interoperability: As technology continually shapes our ability to drive new products to market like Infrastructure as a Service (IaaS), Business process as a Service (BpaaS), and Software as a Service (SaaS), outsourcers spend billions of dollars a year integrating these technology stacks. A CIO’s ability to tap into these resources saves dollars that otherwise would have been spent ensuring interoperability?which can be critical in developing new business strategies.


 
Service Transparency: Many organizations already have defined metrics surrounding the delivery of key services. As outsourcing has matured however, metrics have become a key indicator of the success of IT. Business level agreements that focus on how IT responds at the transactional layer are a key benefit from an outsourcing strategy. 


 
Savings in Labor Cost: This is perhaps the most common reason why companies evaluate outsourcing some of their in-house functions. The cost of labor in developed countries for Level 1 and Level 2 activities is extremely high and creates a huge expense for organizations. If the same jobs could be done at a far lower price by equally skilled personnel, then shifting the location where this work takes place is definitely advantageous.


 
Centralized Management of Resources and Functions: Over time many functions within an organization become decentralized, including Service desk support and different operating technology standards, as well as multiple instances of the same application. The ability for outsourcers to consolidate these functions is a core competency. Greater control of resources and functions avoids unnecessary duplication and further helps to reduce costs.


 
Improving Regulatory Controls: Achieving, measuring and maintaining compliance is a complex and capital-intensive endeavor. Companies with limited compliance resources look to outsourcing for the design, execution and auditing of controls, while allowing companies to retain requisite internal oversight. With clearly crafted contractual terms, the proper governance framework, and a supplier with proven capabilities, outsourcing can effectively and efficiently meet critical control requirements. 


 
Accelerating Process Maturity: Outsourcing can often become the catalyst to drive business maturity and build a more customer and process-centric organization. By leveraging frameworks like the Information Technology Infrastructure Library (ITIL) v3, Six Sigma, Capability Maturity Model (CMM), Control Objectives for IT (COBIT) and the eSourcing Capability Model for Service Providers (eSCM), outsourcing can drive a set of best practices and recommendations that can be applied across the organization. Process integration is a key enabler to the improved delivery of services, and provides a comprehensive framework for aligning resources to deliver business value and repeatable processes. 


 
Increased Resources: For companies that need access to new skill sets for project work, mergers and acquisitions and/or to support expansion into a new region, outsourcing can offer a solution. By combining their global reach with access to a broad talent pool, leading outsourcing service providers can support the strategic direction and development of new capabilities within companies worldwide.


 
Improving Company Strategic Focus: Letting an outsourcer focus on managing operational functions allows companies to focus more strategically on their core business, saving time and improving efficiencies across multiple business units, locations and geographies. Outsourcers today are in the business of driving innovation, managing data centers and applying disruptive technologies to help businesses succeed in an ever changing market.

 

*** 구독문의 02 3282 3850 (이명순 대리)

 

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