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3자물류 이용시 주의해야할 10가지 실수

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by 김편 2012. 3. 4. 19:33

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원문: 케빈 스칼파티
번역: 박주영, 김철민 기자

CLO TIP. 3자물류(3PL, Third Party Logistics)시장은 다른 산업구조와 마찬가지로 틈새 경쟁자들로 채워져 있다. 글로벌 3PL기업인 프레이트 다이너믹스(Freight Dynamics)는 화주가 3PL 서비스를 이용할 때 "절대 해서는 안될 것"에 대해 조언을 했다. 이는 창고와 재고관리 업무를 3PL업체에게 위탁할 때, 아주 유용한 정보가 될 것이다.
 

1) 향후 예측 물동량에 대한 정보를 공유하라
목표 물량에 대해서 공유하는 것은 항상 더 나은 협상 결과를 가져다준다. 어떠한 형태의 사업이던지 당신의 화물 운송 패턴이나, 당신이 필요한 창고 저장 장소, 어떠한 창고 서비스를 이용할 것인지 등 당신이 알고 있는 모든 예측에 대해서 알려주어야 한다.

2) SKU를 어렵게 만들지 마라
사용하기 쉽고, 설명하기 쉬운 SKU(Stock Keeping Units)을 만들어라. 한 예로 "SF-01-KY-LG-NY-GY" 대신 LrgGrey107과 같은 쉬운 SKU를 사용하라. 과도한 축약은 불필요한 것이 되어버리며 피킹시 오류를 발생시킬 수 있다. 간단하게 하라.

3) 아이디어나 피드백을 요구하라
대부분 키팅, 조립과 보충 등에 익숙하지 않은 고객들은 그들의 전반적인 것들을 공유하지 않은 채, 정돈되지 않은 것에 대해 더 많은 비용을 부담하고 있다. 이것은 3PL 업체들이 특화되어 있는 것으로 매일 매일 하는 일들이다. 그들은 전문가인 것이다. 공짜 조언들을 왜 마다하는가. 질문을 하는 것 또한 두려워하지 말라! 이것은 당신의 사업이다!

4) 파트너로 인정하라
재고 보충 3PL은 당신 회사 업무의 직접적인 연장선이다. 당신 회사와 같은 가치와 태도를 추구하는 업체를 선택하라.

5) 요구사항들을 명확하게 공유하라
타겟, 베스트 바이, 월마트와 숍NBC와 같은 많은 회사들은 그들만의 특별한 케이스팩과 레이블링 요구사항들을 갖고 있으며, 이는 엄격하며 따르지 않으면 거래에 있어 어려움이 발생한다. 최종 소비자와 직결된 큰 회사와 프로젝트를 시작하기 전, 당신의 보충 요구사항과 관련된 정보들을 명확히 제시하라.

6) 사사건건 간섭하지 마라
물가에 내놓은 아이처럼 이들을 대하지 말라. 월 재고량, 주문 보충 주기와 같은 큰 안건들만 협의하라. 레이블링의 예를 들면 실제 레이블, 잉크, 그리고 노동자가 요구되지만 이는 3PL이 기본적으로 해야 하는 업무들이다.

7) 포장비용을 아끼지 마라
상자 포장은 당신 브랜드에 대해서 많은 것을 말해준다. 1ply 상자 대신 2ply 상자를 사용하는 것의 비용은 비슷할 수 있다. 하지만 배송에 있어 훨씬 더 안전하다. 또한 당신의 로고 SKU와 설명을 포장 상자에 명시하라. 많은 고객들이 불만족스러운 포장으로 클레임을 제기한다. 제품의 내구성 정도에 따라 가장 최적의 포장을 위해 항상 투자하라. 만약 제품이 손상된다면, 당신은 보상을 해주어야 할 것이며, 오명은 씻기 어려울 것이다.

8) 너무 싼 운송사를 선택하지 마라
당장에는 몇 푼 절약할 수 있을지도 모른다. 하지만 장기적 관점에서 본다면 이는 당신에게 큰 결함이 될 것이다. LTL 'Break Bulk' 화물 운송인들은 당신의 물품들을 배달하기 전 몇 번이고 다룰 것이며 이는 때때로 당신 물품에 손상을 가져다줄 수 도 있다. 만약 그들이 클레임을 신경 쓰지 않고 당신의 제품을 손상시킨다면 당신에게 남는 것은 무엇인가? 여러 거점을 거쳐 운송하는 운송인이 아닌, 직행서비스를 제공하는 평판이 좋은 운송인과 거래하라.

9) 사업 모델 변화에 대화를 하라
급변하는 사회에서 고객의 요구 또한 변하기 때문에 많은 사업들은 변화한다. 이러한 당신의 사업 변화를 거래 기업에게 보내는 것을 주저하지 마라. 이는 비용과도 직결되는 문제이다.

10) 제품에 대해 상세히 설명하라
"뿌린 대로 거둔다."라는 말을 명심해라. SKU, 상세 설명, 수량, 케이스팩, 파레트 수, 각각의 파레트에 요구되는 작업 수 등 과 같이 상세한 정보를 패킹리스트에 보기 쉽게 명시하라.


Freight Dynamics' 10 Common 3PL Mistakes
Kevin Scarpati

The 3PL market is cluttered with niche competitors in just about every market. Freight Dynamics talks about the 10 most common mistakes to avoid when selecting a third-party logistics provider.

Freight Dynamics, a recognized leader in Freight Shipping, Nationwide Custom Packaging & Crating Services, Fulfillment Services and Warehousing Distribution Services, released a tip list of “what not to do” when considering a 3PL fulfillment service. This is critical information for any business wanting to outsource their warehousing and product fulfillment to a third party provider.

1) Not sharing any future volume estimates
Sharing targeted volume always gets you better negotiated rates. Negotiate up front before you start any business relationship by providing all the estimated facts you know of such as your freight shipping patterns, how much warehouse Storage you will need, which warehousing services you may utilize, and so on.

2) Create difficult SKU’s which can be confused
Create easy to use SKU’s (stock keeping units) and descriptions. Example of what not to use: “SF-01-KY-LG-NY-GY”. Instead use LrgGrey107. Abbreviations become redundant and can cause picking errors. Keep it simple.

3) Not asking them for ideas or feedback
Many times, customers not familiar with kitting, assembly and fulfillment don’t provide the whole picture up front and get charged more for being unorganized. This is what we specialize in and do day in and day out. We are the experts. Tap that free advice. Also ? don’t ever be afraid to ask questions! This is your inventory!

4) Not viewing them as a partner
Your Fulfillment 3PL is a direct extension of your company. Select a company who mirrors your same values and attitudes.

5) Not sharing requirements up front
Many companies, such as Target, Best Buy, Wal-Mart, and ShopNBC, have very specific casepack and labeling requirements which need to be followed or serious chargebacks can occur. Provide your fulfillment services with this information in full before beginning any projects with large company end users.

6) Nickel and Diming them on every issue
Don’t throw out the baby with the bathwater here. Negotiate on the bigger items such as monthly storage or order fulfillment. Labeling for example requires actual labels, ink, and labor -- it’s a service that needs to be covered.

7) Use cheap packaging
Your carton packaging says a lot about the quality of your brand. Using 2 ply cartons over 1 ply costs about the same, but provides much better protection in the shipping environment. Also take advantage of having your logo SKU and description printed right on your cartons. Many claims arise when customers use insufficient packaging. Always invest in the best possible custom packaging depending upon the fragility of your product. If it is damaged, there is no doubt you will be reimbursed, and the odds of it getting damaged drop considerably.

8) Use cheap shipping carriers
This may save a buck or two up front, but it always bites you in the long haul. LTL ‘Break Bulk’ freight shipping carriers handle your shipment many times before its delivered, sometimes resulting in damage to your product. If they don’t honor claims and destroy your product, then what have you saved? Insist on reputable carriers that go direct, not carriers with numerous hubs they consolidate with.

9) Don’t renegotiate when your business model changes
Many businesses change over the years as a client needs change in an ever changing world. Don’t be reluctant to send your provider an RFP with a few other reputable companies to keep your pricing in check.

10) Leave out descriptions and reference numbers with new inbound receipts
Remember garbage in equals garbage out. Provide the SKU, description, casepack, number of pallets, and job number for each pallet you send over in an easy to read packing list.

*** 구독문의 02 3282 3850 (담당 이명순 대리)

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