상세 컨텐츠

본문 제목

경기침체로 잠시 주춤한 페덱스(FedEx)

ARTICLES

by 김편 2011. 9. 30. 09:38

본문

번역. 박주영 인턴기자 (인하대 아태물류학부)

[CLO] 페덱스는 작년 같은 분기보다 올해 높은 실적을 달성했다고 보고했지만, 전문가들은 글로벌 경제 침체가 물량 억제를 가져오고 있어 전체적으로 볼 때 한해 매출이 줄어들 것이라고 전망하고 있다.

테네시주 멤피스에 위치한 페덱스의 주식은 22%나 떨어졌으며 이는 아슬아슬한 미국 경제와 예상보다 느린 국제 경제의 회복속도 때문인 것으로 보인다.

현재 페덱스는 소비자의 위축된 심리 때문에 최소 제고를 유지하고 있으며, 이윤 증대를 위해 운송 량과 비용 조절을 강화하고 있다. “페덱스와의 지난 전화 회담 이후, 아시아 화물 시장과 운송 수요는 줄고 있으며 미국내 특송 우편 시장과 산업 생산량 또한 둔화되고 있다.”고 분석가들은 말한다. “우리는 이러한 침체가 달러 자본의 지출 둔화로 까지 이어질 것인지 지켜보고 있다.”

페덱스는 세계 최대의 항공화물을 보유하고 있다. 또한 최근 보잉과 에어버스로부터 새로운 항공기 도입을 고려하고 있다. 월스트리트 분석가들에 따르면 페덱스가 첫 번째 분기에 평균적으로 주당 1.45 달러 오를 것으로 예상돼 이는 작년 1.20 달러에 비해 소폭 오른 것이다. 이윤은 분기가 끝나는 8월 31일 기준 10.32억 달러로 추정돼 작년 9.46억 달러보다 오른 수치이다.

“둔화된 국제 무역량은 페덱스가 최근 국제적 확장에 따른 결과를 자본화 하는데 제약을 가할 것이며 기업이 국제 특송 업무와 화물량을 증가하는데 어려움을 줄 것이다”고 전문가들은 말한다. “하지만 이러한 전망에도 불구하고, 자본 지출 수치는 매출의 10퍼센트를 넘고 있으며 우리는 오래된 항공기 기술의 교체를 위한 투자가 언젠가는 투자자들에게 가치를 발휘할 것이라고 믿는다.” 또한 지속적인 가격 경쟁력도 이러한 하락을 최소화 할 것이라고 분석가들은 말한다.

페덱스는 미국 국내 생산량의 4퍼센트에 달하는 소포를 처리하고 있으며 글로벌 GDP의 1.5퍼센트에 달하는 량의 트럭과 항공기를 보유하고 있다.

울프 트라한이 작성한 보고서에 따르면, 페덱스는 신형의 항공기를 완전히 운영하기 위해서는 좀 더 강력한 글로벌 수요가 필요할 것이라고 한다. 이 때문에 전문가들이미국 GDP 성장률이 2번째 분기에는 3.5%, 내년에는 3%를 예상하고 있어,  페덱스가 한 해 동안 어느 정도의 위험을 가질 것이라고 보고 있다.

“하지만 우리는 UPS와 페덱스가 위축된 경제에도 불구하고 안정된 가격 정책으로 향후 몇 년간 자리를 잘 잡을 것이라고 믿고 있습니다. 그리고 좀 더 현실적인 페덱스의 전망도 현제 수준보다 더 긍정적“이라고 분석가들은 덧붙였다. ***10월호 SCM Review / 잡지 및 PDF에디션 구매문의: 02 3282 3852


FedEx seen cutting outlook with economy stalled
By Lynn Adler, REUTERS

FedEx Corp is seen reporting higher quarterly results than a year ago on Thursday, but analysts are more keen to see if the No. 2 package delivery company cuts its full-year guidance because stalled global economic growth has stifled volume.

The shares of the Memphis, Tennessee-based company have fallen 22 percent this year, reflecting a U.S. economy that is treading water at best, as well as slower international flows than many analysts expected.

Businesses continue to keep inventory lean based on weak consumer sentiment, containing shipment volume and heightening the focus on cost controls to boost profits, analysts said.

"Since the company's last conference call, Asian freight markets have slowed and yields on transpacific cargo are moderating, as has the domestic U.S. Express parcel market and U.S. industrial production," Sterne Agee analysts Jeff Kauffman and Salvatore Vitale wrote in a report.

"We are interested in seeing whether or not this results in slower deployment of Capex dollars."

FedEx runs the world's largest cargo airline. The company is considering buying about 50 wide-body freighters from Boeing Co (BA.N) and Airbus (EAD.PA) to update its fleet.

Wall Street analysts expect FedEx's first-quarter profit, on average, to rise to $1.45 per share, compared with $1.20 a year ago, according to Thomson Reuters I/B/E/S.

Revenue is estimated at $10.32 billion in the quarter ended Aug. 31, up from from $9.46 billion a year ago.

Sanford C. Bernstein analysts pointed to the softer macro outlook and international trade for its downward revision in FedEx earnings and near-term growth forecasts.

"Slower international trade growth will limit the company's ability to capitalize on recent international expansion and will make it more difficult for the company to improve international express and freight yields," the analysts led by David Vernon wrote in a report.

"While growth expectations are coming down, the capex numbers are still going to go up to over 10 percent of sales -- and while we don't doubt the need to replace aging aircraft technology it will be some time before these investments pay off for investors."Sustained pricing power could minimize the downside, analysts said.

FedEx handles packages equivalent to about 4 percent of U.S. gross domestic product and 1.5 percent of global GDP in its trucks and aircraft.

Wolfe Trahan said in a report that FedEx likely needs strong global demand to utilize new and larger aircraft fully. The analysts thus see material risk to FedEx's full-year guidance, which is based on U.S. GDP assumptions of 3.5 percent in the second half of this year and 3 percent next year.

"We continue to believe that UPS and FedEx are positioned to receive solid pricing over the next several years despite a slowing economy," and a more realistic FedEx outlook would be a positive for the shares at current levels, the analysts added.

 

 

관련글 더보기

댓글 영역