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무인 정찰병 '스마트 센트리' 기술

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by 김편 2012. 5. 28. 22:24

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원문. 허서 러시워스
번역. 박주영 인턴기자

 

 

CLO TIP. DHL의 '스마트 센트리(Smart Sentry)'는 고위험군 물품의 운송과정을 안심하고 모니터링 할 수 있는 무선 트래킹 장비다. 이 때문에 투명성 제고에 어려움을 겪고 있는 B2B 기업에게 고충을 해결해 주는 도구(별명: 고장 난 공급망의 구급차)로 주목받고 있다.

 

[CLO] 끊임없이 진화하는 세계 속에서 기술의 발전 속도는 우리가 살고 있는 사회와 산업을 더욱 긴박하게 만들고 있다. 이는 현대의 소비자들이 그 어떠한 시대보다 신속한 운송을 기대한다는 것을 의미한다.

 

최근 글로벌 특송업체들은 신속성은 보장하고 있으나, 많은 주문을 정확하게 관리하거나 운송 지연을 모니터링 하는 능력의 부족으로 시간, 돈 등 귀중한 자원을 낭비하는 결과를 초래하고 있다.

 

특히, 시간에 민감하고 고위험군으로 분류되는 경우(예: 의약품 등) 운송시간의 지연은 치명적인 손실을 가져다주는 결과를 초래한다.

 

이런 중에 DHL이 새롭게 선보인 '스마트 센트리(Smart Sentry)' 기술은 고위험군 물품의 운송과정을 모니터링 할 수 있는 혁신적인 장비로 주목받고 있다.

 

DHL은 특송분야에서 끊임없는 진화를 추구하고 있다. 그들은 지속적으로 시장에서 그들의 위치를 재정립해 'DHL Same Day'와 'DHL Express'와 같은 서비스 혁신을 추구한다. 고객 기업들은 각 단계별로 온도, 습도, 빛 등과 같은 운송과 관련된 모든 부분을 모니터링 해주는 어플리케이션의 필요성을 느끼고 있지만 아직 시장에는 그에 상응하는 엄격한 기준이 존재하지 않고 있다.

 

DHL의 스마트 센트리는 위험성이 높은 화물을 위한 무선 트래킹 장비로 공급망 운송의 투명성 제고에 고충을 겪고 있는 B2B 기업에게 해결방안이 되어줄 최초의 장비이다. 신속하지만 세심한 운송으로 사업을 지원하므로 많은 사람들은 고위험군 화물의 운송 리스크를 완화해 '고장 난 공급망의 구급차'와 같은 역할을 할 것으로 평가받고 있다.

 

DHL은 항공운송 분야의 고객사들이 이 특별한 기술에 투자하지 않아서 스마트 센트리를 홀로 개발해야만 했다.

 

DHL Same Day 글로벌 사업개발부문 수석부장 맷 그로페(Matt Groppe)는 "스마트 센트리의 적용 대상은 공급망 내의 높은 위험을 내다보는 기업들을 위한 것"이라고 말한다.

 


위험관리는 최첨단 장비의 핵심 이점이다. 얼마 전 태국이나 일본에서 일어난 대재앙 이후 공급망 사업상의 위험관리는 뜨거운 이슈가 되고 있다. 이렇듯 스마트 센트리는 품질은 일정하게 유지하면서도 예상치 못한 사고에 대응할 수 있는 핵심 기술로 떠오르고 있는 것이다.

 

그로페는 "예측 불가능한 재난 속에서도 고객의 물품이 신속하게 움직여야 할 경우, 스마트 센트리를 이용해 운송의 안전성을 체크할 수 있다"고 설명했다. 또 그는 "고객사로부터 '온도는 어떠한가?'와 같은 질문을 끊임없이 기업본부에 전달할 것"이라며 "우리는 정보에 응답하고 위험을 경감하면서 최상의 조건으로 그 화물을 운송할 수 있도록 하고 있다"고 말했다.

 

빠르게 진화하는 현대 사업의 요구사항과 견고하고 신속한 공급망 사이의 괴리에 징검다리를 놓는 것은 상상하기 어려울지도 모른다. 하지만 DHL의 스마트 센트리는 가시성과, 즉시성을 모두 갖춘 운송을 현실로 만들어내고 있다.

 

 

Smart Sentry Keeps A Lifeless Eye on Logistics
Staff Contributor: Heather Rushworth

 

DHL's newest technology Smart Sentry comprehensively monitors high-risk shipments with elegance and precision

 

Like it or not, we live in an ever-accelerating universe. The speed of technology has hastened the urgency in which we operate in the world, and for our industry, this means customers expect faster deliveries than ever before. And while this mega-surge towards speedy accessibility has increased, the desire for transparency has not waned; instead, it’s only increased with the speed of the times.  

 

In many ways, the supply chain industry has failed to keep in step with the increasing accessibility and convenience of technology. Express delivery providers offered speed, but their lack of ability to monitor shipments delayed the accurate delivery of many orders, ultimately costing them and the company precious time and money. And in extremely time-sensitive cases with high-risk ramifications like medical transplant shipments the delay in time too often caused fatal losses within the business.

 

Enter leading provider of express delivery service: DHL, who has continuously pushed the envelope (pun intended?) on urgent shipment, often redefining the marketplace as they do so with their innovative services groups DHL Same Day and DHL Express. The relevant company saw the need for an application that would monitor every component of a shipment?temperature, humidity, light every step of the way, yet nothing of such rigorous standards existed on the market.

 

DHL’s Smart Sentry, a wireless-tracking device for high stakes cargo loads, is the first device to answer B2B’s hunger for transparency in supply chain deliveries. Many people refer to the company as the “ambulance of the broken supply chain” as they deploy speedy mitigation for high stake deliveries, often saving the businesses they serve with their quick yet meticulous delivery.

 

Ultimately, DHL had to go at developing the product alone, as their partner in delivery, the airline industry, simply did not have the funds to invest in such specialized technology. And while such case-sensitive deliveries were urgent, they were not common, occupying a select niche of the market that the broad service focus of the airline industry could fiscally not justify with heavy investment.

 

Matt Groppe, Director of Global Business Development for DHL Same Day, explains the niche market Smart Sentry hopes to serve, “The application is for companies who see high risk in their supply chain.”

 

Ultimately, risk management is one of the key benefits to the high-tech device. Given the recent catastrophes in Thailand and Japan, the topic of managing risk has become a heated issue in the supply chain industry, and Smart Sentry may be one of the keys to maintaining quality in the midst of unexpected chaos.

 

“If something has to move quickly in a disaster, we have full accessibility in monitoring the safety of the shipment,” Groppe explains. “We say, ‘what is the temp?’ And it phones home that information. So we have to be able to respond to that information, and mitigate those risks to make sure it is delivered in the best condition.”

 

It is an unimaginable feat to bridge the gap between the highly-evolved demands of the modern business world with a quick and soundproof supply chain, but it seems DHL’s Smart Sentry has finally made visible, immediate delivery a tangible reality.

 

※구독문의 02 3282 3850 (미디어케이앤 손현정 과장)


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